سالهاست که فاصلهی بین ما و پاسخ به سوالی که در ذهنمان به وجود میآید، به فاصلهی ما تا نزدیکترین کیبورد تبدیل شده است. بله، درست حدس زدید! موتورهای جستجوگر؛ موجودیتی در فضای مجازی که برای هر سوال ما جوابی دارد؛ از سوالهای عمیق فلسفی گرفته تا سوالهای روزمرهای مثل آدرس نزدیکترین کافیشاپ. در واقع موتورهای جستجو بخش جداییناپذیر از اینترنت هستند. اینترنت میلیاردها وبسایت با بار محتوایی متفاوت دارد اما این جستجوگرها هستند که وبسایتها را مییابند و به ما نمایش میدهند. فقط کافیست لحظهای فضای اینترنت را بدون موتورهای جستجو تصور کنید اینجاست که به اهمیت موتورهای جستجو پی میبرید.https://www.ask.com/web?o=0&l=dir&qo=serpSearchTopBox&q=%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3+%D9%86%D8%AA%DB%8C%DA%A9%D9%88
این موتور جستجو به عنوان یک پروژه تحقیقی توسط سرجی برین و لری پیج، درسال 1999 ساخته شد. آنها خواستار فروش موتور خود به شرکت اکسایت درسال 1999 با مبلغی هنگفت معادل 750 هزار دلار بودند. اما این پیشنهاد پذیرفته نشد و گوگل را درصدر جدول بدنام ترین بیزنس ها قرار داد. شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، امروزه معادل 650 میلیارد دلار، ارزش دارد.
جدا از ارائه نتایج سرچ مربوط به خود، گوگل نتایج سرچ تعداد بسیاری از موتورهای جستجو دیگر را فراهم می کند، برای مثال: مورد با سابقه ای چون Ask.com.
یکی از دلایلی که در رتبه بندی گوگل در صدر جدول موثر بوده، پتانسیل ترافیک حجیمی است که گوگل ایجاد می کند. اما این مسئله یک مشکل هم دارد و آن این است که همه خواستار این ترافیک هستند، از این رو سرچ ارگانیک پر رقابت ترین، و سرچ های پرداختی از جاهای دیگر گران تر هستند.
درباره این سایت